Vad är en bra och respektive dålig vän?
2011-01-20|15:25:39

En snabbt liten upptadering innan jobbet kallar. Vi försov oss rätt rejält imorse, 8.40 hörde man Anna "Sofie.. klockan är tjugo i nio" det blev ett hopp ur sängen och ringde Margona som sov på andra våningen.. hon var snabbt uppe kan jag lova! Men vi kom inte så försent.. och sedan åkte vi faktiskt från Stöde, är ju en bit dit som sagt!

Vi satt och pratade på lektionen här om dagen, om en bra och en dålig lyssnare. Vad är en bra och respektive dålig lyssnare för er? För mig ska en bra lyssnare bry sig om det man vill ha sagt, tar sig tid att lyssna och för en gång skull, och låter en själv få vara i centrum. Jag har väldigt svårt att låta mig själv vara i "centrum" men jag tycker att när man vill prata om något så ska det väl ändå handla om det man vill ha sagt? och inte höra "nej, jag orkar inte lyssna" eller "Ja, men JAG har det så mycket värre" Ja men ursäkta, vem var det vi pratade om? Vi tar mitt först så lyssnar jag på ditt sen, eller hur? Alla ska få en chans att synas och höras..

Jag har några väldigt få som verkligen förstår mig. Och faktiskt kan relatera och hjälpa med lösningar och råd. Det finns inte många såna människor, såna som aldrig sviker en. Riktiga vänner!

Åka till Stöde i helgen, eller stanna i Sundsvall? Vad gör man?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0