Klasskilnader
2011-04-14|19:07:13

Ett ämne som verkligen gör mig rent ut förbannad, som jag har tagit upp tidigare litegrann. Det är dagens samhälle, och olika klasser det finns. Ja men om vi skär ner på personal inom skolor, vården etc så blir det jätte bra. För det första behövs det mer pengar till skolorna, mer personal till vården. Varför då skära ner på allt det dära? Speciellt på personal. Varför tror ni att vården är som den är i dagens samhälle? Man läser i tidningen hela tiden om anmälningar mot sjukhuset. Men om politikerna kommer ner på jorden lite och inse hur det verkligen är. Tycker ni det är okej att dem tjänar minst 100.000 kronor i månaden? det är ungefär vad en normal människa tjänar på ETT år! Nej det är verkligen inte okej, det gör mig förbannad. Så många människor som sitter på bidrag och är arbetslösa medans ni lever i lyx. Jag jobbar inom vården, jag utbildar mig inom det, för jag vet att det behövs fler utbildade inom det. Fast det är ett sånt viktigt yrke, vi kan rädda liv, vi tar hand om människor. Är inte det värt något? Nej jag tycker verkligen att om man sänkte politikernas löner till lite mer rimligt så tror jag nog inte man skulle behöva skära ner så mycket på allt.

Det var dagens tankar, over and out!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0