I don't think you know what it's like, you should be careful what you're wishing for and try to set your ego aside
2011-01-05|16:56:08

1. Något jag verkligen hatar är cirkus. Det är så fruktansvärt, javisst om det bara är människor med som har valt att vara med. Men när djur är med vill jag vara spy. Förstår ni inte att det är djurplågeri? Är en elefant gjort av att resa runt i en jätte liten bur och göra massa trick framför människor? NEJ! det är vilda djur, låt dem vara det. Samma sak med zoo, låt djuren vara i det vilda, där de mår som bäst. Så jag byter kanal varje gång det är cirkus eller något liknande på tvn. Är det någon annan som har en synpunkt om det hära?

2. PÄLS PÄLS PÄLS, vem fan vill gå i päls? så jävla äckligt. Jag fattar inte. Fast man kanske inte ska fatta allt i livet? Jag skulle aldrig någonsin tänka mig att ta på mig päls. Det är det vidrigaste jag vet. USCH! (fejkpäls är en annan femma)

3. one night stand, är inte det rätt så menningslöst egentligen? Varför har man det? Så man blir nöjd för stunden? Men det är inge som helst känslor inblandad. Det är det närmaste man kan gå en människa, de mest intima man gör med någon. Och ändå gör man det hur som helst utan några som helst känslor. För mig är sex något mellan två människor, något fint.

 

 

 

jessica

ONS. är väl lite upp till var och en. Sex är något alla människor har mer eller mindre behov av. Och för dom som vill ha lite närhet i utbyte med varandra är väl de hur bra som helst!

2011-01-05, 18:19:50
Blogg/Hemsida: http://jasshole.blogg.se/
realisten

Du menar alltså att man inte skall ha djur på zoo för dom lider av det? Då skall man väl inte heller ha husdjur, t.ex hundar, av samma skäl?

2011-01-10, 02:25:07
Blogg/Hemsida: http://www.politisktinkorrekt.info
Sofie

Självklart är det de jag menar! Tycker du att man ska få droga djuren så dem gör som man vill att dem ska göra?



Sedan kan du inte jämföra med att ha husdjur. Javisst, vi har gjort så att hundarna inte klarar sig utan oss. Och det är så det är. Sedan en elefant eller en tiger, dem är gjorde att vara ute i det fria.



Håller du inte med?

2011-01-10, 12:38:17
Blogg/Hemsida: http://sofaajn.blogg.se/
netsilaer

Finner det osannolikt att man drogar djur på zoo...



På cirkus är det säkerligen inte vanligt förekommande heller, speciellt inte i Sverige där det med all säkerhet finns lagar stiftade mot det samt regelbundna/oregelbunda kontroller av djuren så de inte far illa.



Kan inte uttala mig om andra länder. Men de mer utvecklade har nog någon liknande lagstiftning.



Hundar klarar sig absolut i det fria. Det är bara en framavlad variant av varg. Har du aldrig sett ägarlösa hundar utomlands? Sen tycker jag inte man ska släppa dom fria i vilket fall men din teori rasar isär.



Elefanter och tigrar mår nog lika bra på zoo, kanske till och med bättre i många fall.



På zoo finns inte tjuvjägare/svält och efterblivet styre av de länderna som dom egentligen skall befinna sig i.



Tack för mig.



2011-01-12, 19:56:38
Blogg/Hemsida: http://www.politisktinkorrekt.info
Sofie

Jag tycker inte att det är rätt ändå att djuren ska behöva åka i trånga utrymmen, stad till stad. Dem är inte gjorda för det. Det är vilda djur, vad är det du inte förstår med det?



Ja, självklart finns det mycket tjuvskytte och allt sånt där. Och det är också fruktansvärt! Men att behöva bo på zoo tycker jag också är fruktansvärt.



Så du tror verkligen att gatuhundarna mår bra? Det tror inte jag. Många svälter ihjäl och får massa sjukdomar och allt möjligt. Nej, det tycker jag inte heller om.

2011-01-13, 16:08:09
Blogg/Hemsida: http://sofaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0