Ett stort jävla skämt, det är vad det är
2010-11-30|23:18:26

Är det bara jag som tycker att Sveriges sjukvårdslag är ett stort skämt?

Jag gick till en doktor, för hade börjat få svårt att andas och förstod inte var det var. Först skulle vi kolla så det inte var ansträngningsastma. Men det var det ju inte så klart. Eftersom jag hade det jämt, fast än jag inte hade rört mig. Men det jag minns vad denna man sa var "du mår säkert så här på grund av hur du ser ut" VA? SKOJAR DU MED MIG? vilket jävla skämt till doktor tänkte jag då, då gick jag därifrån och var riktigt förbannad. Fy fan! Det kallar jag dåligt bemötande och respekt till människor.

Det är samma sak som vissa läkare säger " så där ont kan du inte ha, för det står inte i min bok" eller som en vän till mig har varit med om "du har nog så där ont på grund av dina piercingar" det är också lite så dära.. VA? ska man skratta eller gråta? Hur fasiken kan en människa, specielt en läkare som ska hjälpa en säga så där?

Att säga till någon att om du ser ut så där så är det väl klart du mår dåligt, jag tror inte man blir bättre av att någon säger så direkt. I mitt fal var det ju defentitivt inte på grund av hur jag ser ut. Jag hade, eller har panikångest. Och det är inget man får för man ser ut på ett visst sätt eller har percingar eller vad det nu än är som dem hittar på.

När man behöver hjälp så får man den inte, utan man blir hånad eller hemskickad. Så ska det inte vara! Att jag gick med min jävla ångest hur länge som helst, på grund av en läkare som inte ville hjälpa mig.. Men som tur är finns det dem som lyssnar på en, nu drar vi inte alla över samma kam. Ni förstår vad jag menar.

Men rent generellt så är vården ett stort skämt från min sida.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0